dimecres, 24 de novembre del 2021

Seguim el ritme: Musicograma

 El ritme és un principi educatiu important; la repetició, seguir un mateix ritme diari durant la setmana i durant l'any, permet a l'infant a trobar un ordre i una seguretat necessària per al seu posterior desenvolupament. 

Si observem l'entorn que ens envolta, podem veure el ritme sempre present. El ritme és una cosa natural del ésser humà; no existeix un ritme comú en tots (per exemple, cada persona té una forma peculiar de caminar, de moure els braços, ...). Aquest sentit rítmic el podem utilitzar com a punt de partida de l'educació musical dels nostres alumnes.

A l'aula de música, seguim de forma rítmica una cançó, utilitzant les mans i els peus; treballar la coordinació de les mans i els peus seguint el ritme és fonamental. Llavors podem afirmar, que el ritme ocupa un paper molt important ja que proporciona ordre, serenitat i equilibri. Aquest ritme ens ajuda a desenvolupar capacitats motrius (caminar, córrer, saltar,...), activitats motrius especials (jocs d'imitació, destressa, precissió rítmica dels moviments,...). El desenvolupament del sentit rítmic afavoreix la formació del sistema nerviòs.

L'educació del sentit del ritme també inclou l'educació auditiva: l'oïde s'adapta al ritme i posteriorment el cos ho tradueix en moviment.

Bé, doncs desprès de tota aquesta explicació, ja en una entrada anterior al blog, us vam presentar el "clip clap", el musicograma de la Peppa Pig i un altre de Bruno Mars.

Avui us presentem dos musicogrames més complexes però que practiquem a l'escola cada setmana a la sessió de música.


Musicograma: seguim el ritme amb les mans.



Musicograma: seguim el ritme amb mans i també amb l'ús d'altres materials.

Esperem que passeu molt bona estona tots plegats practicant,

una abraçada

Equip Rosa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada